Klager

Du har mulighed for at klage hvis du føler dig generet af andre beboers adfærd, og hvis du mener at husordenen ikke overholdes.
 

Inden du klager

En klage til Ejendomskontoret kan øge konflikten. Vi anbefaler derfor at du først tager venlig kontakt til beboeren - måske er beboeren ikke klar over, at adfærden plager dig.

Har du brug for sparring omkring hvordan du skal forholde dig og "gribe sagen an", kan du eventuelt kontakte vores sagsbehandler på Ejendomskontoret, eller vores Beboerrådgiver i Karetmagerporten, og få en uformel snak.
 

Når du klager

Hvis det ikke lykkedes at klare problemet med en snak, har du mulighed for at klage over beboeren til Ejendomskontoret.

Når du klager, skal du huske:

  • Klagen skal være skriftlig, og være præcist beskrevet med dato og klokkeslæt
  • Forholdene, der klages over skal være væsentlige overtrædelser af husordenen
  • Klager der er mere end 3 måneder gamle behandles ikke
     

Herefter vil Ejendomskontoret kontakte den beboer der klages over, og se om ikke der kan findes en god løsning, eventuelt sammen med et påbud. Selvfølgelig uden at beboeren får nogen information om hvem klagen kommer fra.

 

Ender sagen i Beboerklagenævnet, bliver sagens materiale udvekslet mellem parterne.

Ender sagen i fogedretten eller boligretten, kan klager og medunderskrivere blive indkaldt som vidne.